Bulgaaria 2017 (I osa)

Ma pole blogisse nii kaua aega sattunud, et lausa piinlik! Vahepeal on päris palju toimunud (kolisime Põlvasse, läksin tööle, võtsime kassi, erinevad üritused & käimised jm), aga lihtsalt pole olnud viitsimist/tahtmist kirjutada. Bulgaaria reisist oli kindel plaan kirjutada, sest eelmine kord oli vajaduse korral nii hea blogi lahti võtta ja lugeda, mis täpsemalt toimus.

Alustuseks pean ütlema, et reisida on niiiiiiiiiiiiiiii mõnus ja huvitav! Bulgaaria reisi ostsime mõned kuud peale Kreeka reisi ja seega oli ootamine päris pikk – lausa 10 kuud! Nüüd ongi kuidagi tühi tunne, et ongi reisil käidud ja mis või kuhu siis edasi? Tahaks ju veel mõnda lahedat kohta avastama minna. Aga ehk millalgi jälle õnnestub… 🙂

Bulgaarias olime 22-29 august ja ööbisime jälle ainult ühes kohas: Lazur Studios (ul. Batak 13), mis asub Burgases. Mitte sassi ajada Studio Lazuriga, mis on selle lähedal. Tegelikult kaks täiesti erinevat ööbimiskohta. Meie ööbimiskoht oli omaette elamus. Mitte et seal midagi väga halvasti oleks olnud, aga uuesti ma sinna ei läheks. See koht oli nii väike, no ikka väga väike. Põhimõtteliselt olid kõik asjad meil terve reisi aja kohvris, sest neid ei olnud lihtsalt kuhugi panna. Meie stuudiokorterist saab pilte vaadata siit. Ausalt, see koht ei ole nii moodne ja avar(?) kui pildi pealt paistab. 😀 Iseenesest korter oli puhas ja korralik. Vannitoas oli väga huvitav lahendus. Ainult vannitoa ukse ette käis vannikardin ja pärast pesemist oli terve vannituba märg, sh vetsupott ja muidugi kogu põrand. Suurema vee koristasime mopiga ära, aga põrand kuivas ikka paar tunnikest. Veel häiris meid voodi, mis on üsna väike ja kõva madratsiga. Seal ei olnud ka võimalust ise süüa teha, millega me olime juba arvestanud ja sellest puudust ka ei tundnud, kuna kõik söögikorrad (v.a hommikusöök) sõime väljas. Koht ise oli üsna kaugel kõigest. Rand oli päris lähedal, u 10 min kõndida, aga ülejäänud kohtadesse tuli ikka omajagu kõndida. 20 000+ sammu päevas oli täiesti tavaline, aga see tuli muidugi ainult kasuks!

1. PÄEV (teisipäev)

Lend kestis 2h 50min ja maandusime 18.20. PS. Lendamine ei meeldi mulle endiselt ja mõtlesin sinna lennates, et enam ma kuhugi kunagi ei lenda. 😀 Tegelikult olid mõlemad lennud (sinna ja tagasi) väga head, ma olen lihtsalt jänes. 😀 Meie ööbimiskoht oli lennujaamast ~10 km kaugusel. Lennujaama tuli meile ööbimiskoha omanik vastu ja 15 EURi eest viis kohale. Saabumise päeval me eriti midagi ei teinud. Elasime sisse ja tutvusime olukorraga. Käisime nurga peal poes ja õhtul kesklinnas söömas. Poed on seal väga väikesed, aga kaubavalik on täitsa hea. Saime seekord isegi täitsa tavalist vorstisaia teha, võiga ja puha! Puu- ja juurvilja poed on seal eraldi ja ei pea vist mainima, kui head need on! Ostsime puuvilju sealt pea iga päev. Minu lemmikuteks said virsikud ja õunad. Proovisime litše ehk hiina ploome ja mangostiini ka. Viimane oli päris söödav ja meenutas viinamarja. Litšid meie maitse polnud.

2. PÄEV (kolmapäev)

Teisel päeval võtsime ette matka kaugele kaubanduskeskusesse. Neid on Burgases kaks tükki. Meie käisime Mall Gallerias. Meie mõistes oli see selline pood nagu Tasku, Kvartal jms. Tee peale jäi üks väga räämas park, milles tegime väikese jalutuskäigu. Kõige ilusam koht selles pargis oli ühe kabeli juures. See oli ka ainuke koht, kust oli riisutud. Keskusesse jõudes tegime kerge šopingutiiru. Seal olid sellised tavaliselt poed nagu Zara, Terranova, H&M, Bershka, aga oli ka kallemaid kohti. Hinnad Eesti omandest väga ei erinenud. Pärast poes käiku otsustasime randa minna ja lebotasime natuke aega seal. Vesi oli mõnusalt soe ja ma sain ka lõpuks sel suvel esimest korda vette. Kui nüüd võrrelda merd Kreekas ja Bulgaarias, siis Kreekas oli vesi kindlasti selgem ja selle tõttu tundus ka puhtam. Õhtul võtsime jällegi suuna ranna poole, aga selleks et ära käia muulil.

Untitled 6

Untitled 7

Untitled 8
3. PÄEV (neljapäev)

Neljapäeval oli plaan käia Burgase merepargis vaatamas liivakujude näitust. See oli palju lahedam, kui ma alguses arvasin. Pärast seda jalutasime niisama pargis ja nägime, et toimub mingisugune roomajate näitus ka. Käisime sealt läbi ja ka see oli oodatust huvitavam. Hiljem käisime Burgase kesklinnas söömas ja poodides. Kui üldiselt on Burgas ikkagi suhteliselt kole, siis kesklinn on täitsa ilus. Seal on kaunis keskväljak ja hooned on ka ilusad.

dav

Roomajate näitusel oli ka paar vahvat kakukest

Proovisin mingit imelikku pitsat, millel oli lisaks kõigele tavalisele peal ka muna ja hapukurk. Mulle ei meeldinud.

4. PÄEV (reede)

Reedel läks alles õige rändamine lahti, sest siis saime me rendiauto kätte. Pidime alguses saama väikese Renault Clio, aga meie õnneks neil tol hetkel seda anda ei olnud ja saime hoopis Volkswagen Tourani, mis tegelikult maksis poole rohkem kui meie valitud auto. Raha juurde ei küsitud ja lisaks sellele toodi auto meile kätte, kuigi märkisime algselt, et läheme autole ise järgi. Kui oleksime saanud oma esialgse valiku, siis oleks meil pooltes kohtades jäänud ilmselt käimata, sest teed olid lihtsalt nii halvad ja see väike Clio ei oleks välja vedanud. Ühesõnaga auto oli mõnus ja tegi oma tööd ilusti ning viis meid KÕIGISSE soovitud kohtadesse. Tagasi viisime auto täitsa ilusti tervena, kuigi ausalt öeldes sai see ikka päris korralikku retsi.

Autost rääkides tuleb rääkida ka Bulgaaria liiklusest. See on täiesti ajuvaba. Midagi sellist nagu võib näha saates “Võimalik vaid Venemaal”, aga natuke normaalsem. Kui liiklejad on seal enamvähem, siis liikluspiirangud ei kannata küll üldse kriitikat. Täiesti normaalse neljarealise ja eraldusribaga tee peal (no nagu tee Tartu mnt-l enne Tallinnasse jõudmist) on kiiruspiirang 80, siis viskab vahepeal sisse 60 või 40. Lisaks on teede peal päris palju radareid. Radarite üle ei kurda. Arusaadav, et kuidagi on vaja huligaane kontrollida. Tundub ainult, et neil on seal need radarid natuke teise eesmärgiga kasutusel. Kuna need kiiruspiirangud olid ikka täiesti ebanormaalsed, siis otsustasime ühel õhtul netist natuke lugeda nende kohta ja saime teada, et suveks pannakse radarite juurde sõidukiiruste piirangud 40/60 jms, et turistidelt raha saada. Samas meil jäi selline mulje, et me olime ainukesed, kes kiiruse radarite juures maha võtsid. Ülejäänud lasid ikka 100ga läbi sealt.

Igatahes, reedel võtsime ette sõidu Nessebari ja Sunny Beachile. Saime kohe ka maanteel ummikus istuda ja see oli alles esimene kord. Terve reisi peale kokku istusime maanteedel ummikus 3-4 korda. Liiklus oli seal tõesti igal pool suur.

Nessebaris jalutasime ringi, vaatasime merd ja huvitavaid maju, ostsime suveniire ja külastasime ühte huvitavat kokteilibaari – Michael’s Eco Bar.

Untitled 13

Untitled 14

Untitled 12
Michael’s Eco Bar

Untitled 11

Untitled 10

Untitled 9

Nessebarist suundusime Sunny Beachile, aga sellest kohast ühtegi pilti ei ole. Ausalt öeldes oli see täiesti mõttetu koht ka. 😀 Totaalne turistikas, kus saab hotellis ja rannas peesitada. Mulle üldse ei meeldinud ja minu meelest oleks väga nüri terve oma puhkus ainult seal mööda saata.

Nonii, nüüd sai esimene osa reisist lühidalt kirja pandud. Jäänud on veel viimased 3 päeva, mis möödusid ka ringi sõites, aga kõigest lähemalt järgmises postituses.